Fredag

Så är jag äntligen där. Slutet av veckan. Bästa dagen. Mina fötter värker något oerhört mycket idag. Fast det kan ju ha med att göra att jag suttit ner max 1 timme sedan 05.45 i morse.  Och det har blivit ett par steg idag...

Och jag som satt målet på 15000 steg. Får nog tänka om lite tror jag. Ni som brukar vara här inne har säkert läst om mitt nya hittepå. Jag tog ett vick på Landstinget som hygienteckniker. Bara för att jag kan. För att jag vill testa något nytt och för att jobbet gjorde mig nyfiken på vad det egentligen rörde sig om. Ett nytt hittepå som sagt. I viket fall som helst så får man ont i fötterna. Varför?! Jo.... Där går man en hel del. Eller ja... Man går i stort sett hela dagen. Och även om jag är ganska van vid att gå och att röra på mig så är detta något helt annat.

Jag trodde inte att jag skulle få så ont i mina tassar. Men det är en välsignelse att få av sig skorna och gå barfota när arbetsdagen är slut. Nästintill Hallelujamoment.... 


Så nu flyter jag ut i soffan och tar med mig en bok som jag troligen komma att öppna men somna ifrån lika fort som jag läser första raderna. Jag orkar inte röra mig från soffan. Jag blir kvar. Rör mig inte en decimeter  till ikväll. 
Och... 
Vi tar en favorit i repris. 


Fantastiskt bra. Lagom tung och många härliga sidor att avnjuta. 

Adjö 

Kommentera här: