Fördelning..

Jag har klippt hängbjörken utanför..
 
(I löv ju...)  = min humor idag...
 
Sambons uppgift blir att samla ihop alla grenar och stoppa ner dem i trädgårsavfallsbehållaren... En grön stor sak..
Det är en hjeflettes massa grenar vilket gör att behållaren fylls ganska fort.. De är ganska små och sköra...men skitmånga...
Från köket ser jag hur maken lyfter upp sonen och placera honom i behållaren och ber honom stampa.. och ungen är själaglad. Och han stampar utav bara fasen och ler...som på julafton!
 
Men sambon ser inte lika glad ut. Tillslut skakar han på huvudet, lyfter bort Hulliganen och så vrålar han...
 
- Malin!! Kom hit!! Du får prova!
 
Jag ger mig ut igen och tittar mistänksamt på honom och frågar
 
-Vad?
 
 
anar lixom ugglor i mossen...
varpå han lyfter upp mig och säger:
 
-Trampa..
 
och jag trampar...och trampar... (hoppas inte grannarna såg detta...måste sett hur komiskt ut som helst)
Men det händer inte ett hjefla skit...
 
-Fan...du väger alldeles för lite du med !!!
och så suckar han...

Det är första gången jag  N Å G O N S I N  hör den meningen från någon... mej veterligen är det inte många som klagar på fruns UNDERVIKT.....snarare brukar det kanske vara övervikt......

att jag väger förlite och det för en gångs skull kanske är negativt....

Fast det blev fint i trädgården...
 

Kommentera här: