Lördagsnöje

Vi har vigt denna helgen till utrensning och göra i ordning trädgårdshelg. En helg vi fasar för men som vi redan förra helgen bestämde att vi faktiskt M. Å. S. T. E börja med. Vi fick utesluta trädgårdsarbetet då himmeln bestämt att det ska regna idag. Så vi kom överens om att börja inomhus och på hulliganens lekrum. Allt som inte fungerade eller som han lekte med gick antingen i sopsäck eller i en sparakartong. Efter hårt slit så blev det en flyttlåda med diverse leksaker och en svart sopsäck (!!!!!!) med skräp. Tre backar tomma blev det också , som får gå till att använda till sambons samling av sladdar. En för data...en tv.video.dvd,blu-ray ....en till mobilt. 
Så får vi (läs jag) ordning där också . Han jag delar kontoret med är väll inte överförtjust i mina gestapofasoner eftersom han har koll på vad allt är. Fast han har vett nog att inte argumentera emot . Några mrf..hit.. Och några mutter dit slinker förvisso ur honom men han är smart nog att vara tyst. Gestapo bråkar man inte med liksom ...

Någon som mist vettet däremot just nu är vakthunden.

NÄR ska han inse att skinnstolarna är för tvåbenta varelser och att han får vika sig dubbel för att överhuvudtaget få plats??


Och jag vet att han kommer inte bli mindre i storlek med tiden. Något jag hoppas han kommer förstå snart. Han tror nämligen att han fortfarande väger 10 kg och får plats i knät. 

Nu står jag dessutom för valen... Kaffe ....vika tvätt...eller rensa bland makens leksaker. 


Kommentera här: