Minusgrader och bildörrar

I morse var det minusgrader ute....
 
Jag har en nyservad bil. En blå. Funkar ganska ok nu faktiskt.
Utom en sak. Dörrarna fryser....
Hulliganen tyckte genast att morgonen kunde bli intressant då han VET att dörrarna gärna fryser på min bil när det är minus ute. HÄR  ( om ni skrollar neråt lite )kan ni läsa en av äventyren jag haft med bilen och varför Hulliganen gillar när dörrarna fryser.
 
Fast jag norpade honom på det roliga i dag.
 
Jag fick nämligen låna finbilen av sambon istället. Så när vi var startklara vid 8.00-tiden i morse så behövde jag inte krypa in i en svinkall bil utan rattmuff. (hittar inte den någonstans..undra vem som slängt den...inga namn nämda...)
                                                                    Min försvunna rattmuff
 
Jag kunde istället lugnt och stilla packa in vakthund och Hulligan (som skulle spendera dagen med mormor) i en varm bil med rattvärme. Så lyxigt det bara kan bli en skitkall torsdag som denna.
 
Det gäller och se det lilla som lyx i vardagen.
Som en bil som inte fryser och som ha rattvärme.
Ta´ta
 
 

Kommentera här: