En vakthund gästbloggar

Att det skulle bli irritation när vi skulle kontrollera öronen igen och se så att allt hade fungerat med droppar etc, visste matte. Begriper inte varför de envisas med att stoppa in den där lampan i örat. Det är skitobehagligt. Sedan skulle de visst ta något annat i nacken på mig. Inte för att jag kände något, men jag hade fullt upp med allt godis som de gav mig...typ Heeeeela tiden. Tänker jag efter behöver jag nog inte middag. De har gott godis på de där stället. Jag visste dock inte att det var flera stick i nacken. Försökte komma undan den sista, men de vann....matte och de två sköterskorna som försökte få fast mig. Ett tag hade jag faktiskt riktigt roligt, tills jag såg hur matte började lacka ur. Kände att det kanske var bäst att passa sig. 
                                                                 Jag posserar
Jag förlät henne ganska fort över det där med sticket i nacken. Och hon gav mig favoritgodiset så jag måste också blivit förlåten ganska fort tror jag. För allt bus menar jag...Tur att vi är på samma bana ibland, matte och jag.
 
Hur som...
 
De säger att jag fyller 1 år idag.
Här är jag som liten skitvalp. Hade precis kommit hem till familjen när det togs och jag var med överallt.
 
Till och med inne på toa. Matte gillade inte det alls, men hon gav med sig till slut. Det går ju inte se genom den där saken de stänger om sig. Så jag vann. Den där vita saken fick stängas EFTER att jag följt med in. Hur skulle jag annars ha koll på var hon var och vad hon pysslade med?? Jag gillar ju koll...hon om någon borde väl begripa det.
 
Grattis på mig föresten!!! Undra var jag får i födelsedagspresent. Borde få något extra tycker jag. Sjysst av matte att fira det genom att åka till doktorn. NOT.
Fast det gick ganska bra. Jag fick dessutom ett pass så att jag också kan få se världen ihop med familjen...eller iallfall Danmark som matte sa skämtsamt. Skitkul med tanke på att jag gärna hade åkt till alaska eller något annat svalt ställe. Island?? Canada? Världen sa vi väl?? Bara det är svalt så passar det mig. Svart päls och värme=dålig kombo. Fast finns det bara vatten i form av sjöar,åar,bäckar, hav eller rent av pool så ska nog ett varmare ställe också fungera när jag tänker efter. 
 
Vi fick iallfall stanna och vänta hur länge som helst på det där passet och jag hörde en massa andra hundar utanför dörren hela tiden. Jag försökte komma ut, för de gnällde så på andra sidan, men matte är så envis och ville stanna i det där rummet. Jag som ville kolla in vilka som mer hade blivit hitlurade och kanske leka en stund. Det var hur tröttsamt som helst och sitta där och vänta...och vänta...och vänta....
 
De passade också på att klippa ner klorna på mig, så nu kan jag skrämma livet ur de flesta för det låter inte något om mina tassar när jag går. Hjefligt fiffigt faktiskt. Tycker det var ganska gott att få de nedklippta. Lite manikyr så här på 1-års dagen är inte fel.... Och en faslig massa godis såklart. 
 
 
Nu är det bara att se fall om de kan ta ett supercoolt foto av mig och sätta in i mitt nya pass. Det behövs så att alla ser att det är mitt pass och inte chihua chihuan i grannhusets. 
Usch och fy så trött man blir av detta skrivande. Tror jag ska ta och vila mig lite. Matte och jag har ju strandat på byrån och här är allt så lugnt att det är perfekt att sova middag här. Man blir så trött av allt rännande hos doktorn och alla som var där också för den delen. 
 
Så tack och hej...leverpastej
 
Ozzy. Världens bästa vakthund
 

Kommentera här: