Morsdag och söndag

Så grattis alla mammor! Själv har jag fått dagen att gå rätt fort. Den började med en vovve som väkte mig vid 07.30 och tyckte kaffe på sängen, massa presenter var bara en massa dravvel utan jag skulle rasta honom. Och han vann för grannen tycktes sova på tok för tungt för överaskningskaffe på morsdag. Så jag startade i vanlig ordning kaffebryggare för att ge mig själv en stor kopp kaffe när jag har rastat vovven. Sedan var det bara att klä på sig jackan, keps och joggingskorna på för att komma ut och rasta vakthunden. 15 min senare var vi hemma och kaffet nybryggt. 2 timmars hel tystad blev det innan hulliganen kom upp och med honom och allt ståhej vaknade även sambon. 
Sambon kastar ett öga på ett av akvarierna och säger att det MÅSTE göras rent... Med 3 stora grenar i bildas det jättemycket alger och humus. Så sagt och gjort så hämtade han slangen och började grovgörat med att tömma på fisk, växter, sten och grenar. 
Tre kvart senare började han fylla på vatten  igen och eftersom det var han som skulle fixa i ordning det så är det ju också så att designa utseendet i akvariet. Själv läger jag stenar på golvet i en hög, växter i en och resterande av saker i en annan bunte. Sambon som är katalogiserad lagd (här snackar vi boktavsordning , färgordning och storleksordning etc. ) när det gäller film, musik, spel...tja allt som man kan katalogisera, hade såklart sitt sätt att välja ut. 


Fina rader med växter,sten och tillbehör. Och efter ett tag med lite flytt hit och lite mrf-ande dit så blev han nöjd. 
Och hulliganen som övervakat det hela såg ut så här




Mammas fina Hulligan.
En snabb middag och sedan var det till att packa träningsväskan och sedan åka ner och gratta min mor på alla mammorsdag.  Säga adjö och Iväg 2 timmar senare för att hottentotta på friskis. Tre timmars egentid och 30 minuter i bastun var välkommet. 
Nu är det dags att sova.

God natt...

Kommentera här: