Min son. Ekonomen

Ser hur Hulliganen fundera medan vi dukar till nyårsfesten vi ska ha ikväll med vännerna.

- Vad funderar du på? 
Frågar jag.
-Jo, mamma... jag har funderat på det här med vad jag ska bo och så när jag blir stor.
Du har ju sagt att jag ska bo hemma hela livet eller tills jag blir 50 eller så.

Tänkte i mitt stilla sinne att det aldrig kom att ske, men att jag hoppas han inte flyttar för fort och inte allt för långt bort. Men bo hemma till han är 50 är jag ytterst tveksam till.

- Fortsätt..
-Jo....jag har faktiskt tänkt att det är ju egentligen inte en så dum idé.

Ehhh  VA??
Han ser min förvåning och fortsätta.

-Om jag får ett jättebra jobb med hög lön tjänar jag ju på att bo hemma. Det är ju gratis.
På så sätt kommer jag har massa pengar till allt möjligt kul när jag kan spara hela min lön.

Och så sken han upp som en sol i ansiktet.

Kanske inte riktigt vad jag menade..
Kan dock inte klandra honom.
Det finns nog hopp för min lille ekonom.

På återseende 

Kommentera här: