Ja, inte har jag blivit bättre...

Uppdateringar är det ont om.
Jag vet.
Men som jag skyllde på innan så har liksom livet kommit emellan.
Det har hänt en faslig massa de senaste veckorna att jag inte riktigt hunnit med i tanken faktiskt.
Det känns som om allt går i rasande fart och dagarna bara flyr iväg.
 
 
 
 
Vi har varit i Storskogen och huggt upp den sista veden.
Vi lyckades dessutom träffa rätt när det gälde vädret för det var otroligt varmt och självklart värmeåskväder på väg så när vi var halvvägs hemifrån öppnade sig himlen.
'
 
 
Gissa om vi blev dyblöta. Men jösses vilket gott skratt vi fick ändå.
Så skönt att vi kan skratta åt eländet trots allt.
 
 
 
Vi är nästan klara i landet och hoppas på att vädret ska bli lite bättre så vi kan lägga stenen och
makkadamen runt om.
 
 
 
Även odlingsbäddarna är klara och vi har fått upp nät runt så vi kan ha hönorna där under våren så de kan gräva runt i det som växt upp i ogräsväg och när jag sått grödorna kommer de inte åt mina skott. Mycket smart.
 
Första delen av det som ska bli gräsmatta blev kart och MK byggde en så fin låda till blåbären så att vi kommer åt dem ordentligt samtidigt som de skyddas mot skadedjur.
 
 
 
Jag har lärt mig köra H-halva och är isch med att gräva. Jag har låååångt kvar tills jag manuvererar den som MK men jag testar i varje fall. Det ser så jädra enkelt ut när han gräver och skopar ihop jorden, men när jag sitter där så är det en helt annan sak.
 
 
 
 
 
Före Grävning...
 
 
Under grävning.
 
 
 
Och till nästa inlägg lovar jag att jag ska fixa bilder hur allt blev när det blev klart.
Min lille Figge växer så det knakar och har både gått igenom rävatack, och kattsnuva.
 
Här är han inte så pivvevin...
 
 
 
Men ack så söt.
 
Vi väntar kattungar på hans syster. 
De är som sagt perser/Bondkatt/ Main Coon- blandning.
och vi misstänker att pappan är vanlig bondkatt.
men det är som sagt vad vi misstänker. 
 
Således kan kisseungarna bli allt ifrån 3 kg till  16 kilo.
Långhåriga eller korthåriga. Gråa, sköldpadd, svarta eller grå.
Enda gången vi faktiskt är spända på hur de ska se ut eftersom vi bara sett pappan en eller två gånger och i ca 30 sekunder innan han försvann.
Eller ja....vi anklagar honom för att vara pappan. Det kan lika väl vara någon annan kille på byn.
Men han är starkt misstänkt då han faktiskt varit på besök.
 
Här är mamman med vakthunden.
De äter nästan varje mål i samma skål och tillsammans.
 
 
Ganska sött faktiskt.
Vad har mer hänt.
 
Vi har varit i skåne på stundent.
Vi har fått klart hönsgården och beslutat fixa mer reden till hönorna och en lucka utanför så att vi även kan plocka ägg utanför själva hönshuset.
Hönorna har dessutom beslutat sig för att sluta värpa.
Och jag är bitter för jag gillar våra ägg. 
De är svingoda.
 
Vi har städat iordning verkstaden och fått in H-halvan så att vi kan byta vattenpump, lite filter och olja på den innan vi kör igång med baksidan.
Motorcykeln är servad och klar.
 
Vi planerar, åker på fler stundenter, lever livet på landet och älskar varandra i nöd och lust.
Japp.
 
Så är livet i Skogen.
 
 
 
 
Jag återkommer.
 

Kommentera här: